DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
ARALIK AYI KONUMUZ : Yunus Emre şiirleri okumaları
“Gönül Çalab’ın Tahtı” açıklamalı Yunus Emre Divanı sözlüğü için BURAYA TIKLAYINIZ.
Bu sözlük, Yunus Emre’nin şiirlerini daha iyi anlamak ve yorumlamak için önemli ve güzel bir kaynaktır.
Sözlük, öğrencilerin Yunus Emre şiirlerinde geçen kelimelerin anlamlarını, kullanımlarını tarihsel gelişimini öğrenmek için güzel bir araçtır.
Ortaokul öğrencileri sözlükten seçtikleri en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturmaları gerekmektedir.
Örnek :
“gönül,yar,aşk”
Gönül, yar uğruna aşk ateşinde yanmaya hazırdır.
FAALİYET ADIMLARI:
1.Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi /afişi seçilir.
2. Sınıfların en iyi cümleleri/afişi arasından okulun en iyi cümlesi /afişi seçilir.
3. Okulların en iyi cümleleri/afişi ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
4. İlçelerin en iyi cümleleri il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
5. İlin en iyi cümleleri/afişleri sergilenir ve il birincisi ödüllendirilir.
“Gönül Çalab’ın Tahtı” açıklamalı Yunus Emre Divanı sözlüğü için BURAYA TIKLAYINIZ.